Vandaag was ik een stukje aan het rijden 20 km , niks aan de hand, ik zet de motor aan de kant om een oordop beter in te doen, begint de motor op 1 cilinder te lopen , en heel rommelig ,, en probeer hem aan de praat te houden en wil gas geven ,,, als of ie leeg loopt ,, gaat vertraagt sneller lopen , en loopt weer op 2 cilinders,, ik kijken of de tankkraan wel goed stond ,, heb hem stil gezet,contact uit ,, 10 sec gewacht, weer gestart , liep op 1 cilinder en soms deed de 2e mee , gas geven hielp niet al of ie valse lucht trok ,, ding uit ik kijken of er iets te zien was ,, benzine pomp gevoeld was niet bijzonder warm of zo,, daar ga weer gestart liep toen weer op 2 cilinders maar had weinig vermogen
ik gelijk naar huis maar ding reed steeds beter en na 2 km als of er niks aan de hand was ,, heb hem toen flink op de boterham gegeven en geen krimp gegeven ,, aangenaam verrast ,, liep ook netjes stationair .....
heb de ketting maar in gevet ,,
Wat is er gebeurt ??
Het is een RD07a uit 1999 ,, vorig jaar zijn de carburateurs uit elkaar geweest en helemaal opnieuw opgebouwd vanwege dat zuipprobleem ,, ding liep sinds dien als een kogel....
wat is er nou ?? benzinepomp
ding heeft 76K gelopen en is nu 10 jaar oud ,, zal wel eens de tijd kunnen zijn
al rijd ik de tank nooit leeg ,, kan ik simpel dit checken of de contactpunten ingeslagen zijn ??
of heb ik een cdi probleem
de verlichting branden gewoon toen de motor uit was en de starten draaide prima
dus ik denk niet dat er een stroom probleem is...
wat zou ik kunnen gaan checken en wat zou het probleem kunnen zijn ?? zo kan ik geen lange afstanden gaan rijden.