Auteur Topic: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's  (gelezen 12669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Gepost op: 05 januari 2010, 21:00 »
Heb een collega (zo'n 'jonge gast met buikschuiver')  ;) die me iets vertelde over een dynojet-bank..
FF gegoogled en dan vind ik verschillende meningen over / reacties op dynojet (carburatie)setjes, K&N filters en het nut van afstellen op zo'n dyno-bank... ???
Ben nieuwsgierig naar jullie meningen / ervaringen met AT's...... Laat maar horen svp  :)  :D

BVD!
Alias raceneus..

Offline Brombeer

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2010, 21:13 »
K&N vervangend filter heb ik gehad. En weer van de hand gedaan: in de woestijn zijn ze funest voor je blok! Ze zijn te open en laten massa's fijnstof door (standaard papier heeft zelfs betere eigenschappen!).Voor die omstandigheden heb je andere filters nodig.

Dyno ben ik wel ns geweest. Uit nieuwsgierigheid. Benieuwd hoeveel afgegeven vermogen er nog in mn liefje zat. Ze gaan bij een Twin uit van 12% vermogensverlies tot aan het achterwiel.

Na 174.000km was-tie pas 1 pkaatje kwijt... ;D

Verder vind ik t onzin: als je harder wilt, koop dan een R1
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2010, 21:51 »
Hi neus, wij hebben 2 alpen 1 met en 1 zonder dynokitje. Die van mij is voorzien met zo'n kitje, onderin pikt ie 'iets' beter op nauwelijks merkbaar hoor, niet echt een investering waard vind ik . Zo'n testrun moet je ook willen, zou dat zelf niet doen, motor wordt werkelijk voluit getrokken en wordt loeiheet, moet kunnen wordt er gezegd: ik bedankt ervoor!
Als de motor goed loopt, waarom zou je zoiets doen? In de racerij is het een ander verhaal. Ik ken trouwens wel iemand met zo'n vermogensbank. Hans van der Starre van de gebroeders van der Starre, had eerder samen met zijn broer StarTwin motors aan het kanaal in Loenen. Nu doet Kees dit geloof ik alleen, broerlief makt voor de racerij spul in orde, vandaar!
Daarintegen vind ik een K&N filter wel weer merkbaar, (zonder verdere afstelling trouwens)ik heb er 1 in de Yamaha, niet goedkoop!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Waffie

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2010, 23:52 »
je moet het gehele plaatje zien,

een verbrandingsmotor moet aan allerlei eisen voldoen om een type goed keuring te krijgen.
zaken als emissie en geluid zijn hierbij erg belangrijk

nog belangrijker dan het feit dat de motor max presteert
dit kun je lezen als meer vermogen of een prettiger rijgedrag (loop kultuur zouden duitsers zeggen  ;D)

door bepaalde aanpassingen te doen probeert men deze zaken te optimaliseren
dit kan door andere sproeiers(carb versie) of andere mapping te gebruiken

 echter om resultaten zichtbaar te maken komt vaak de vermogens testbank om de hoek kijken,
dit in kombinatie met  sensoren op de motorfiets komt er een duidelijk beeld naar voren om zo te kijken of het  resultaat naar tevreden heid is.
je moet dan denken aan lucht/brandstofmengsel
het oppakken van de motor onder wisselende belastingen maar vooral vanuit lagere toeren tallen
Nu is het wel zo dat hedendaagse motoren al erg goed zijn maar soms kan een kleine aanpassing erg prettig zijn in het gebruik
Immers er hoeft minder rekening gehouden te worden met eisen
we kennen immers geen apk in nederland

als voorbeeld noem ik de verwijdering katalysator die vaak een  fors verminderd brandstofverbruik laat zien daardoor(ducati monster)

op de testbank wordt er inderdaad even stevig aan getrokken maar zal bij een goed onderhouden motorfiets geen probleem op hoeven te leveren
De mensen die er mee werken zijn vaak pro die echt wel weten wat ze doen,

overigens wordt de service die geboden wordt ook gebruikt bij het opsporen van problemen die anders haast niet zichtbaar naar voren komen
denk aan inhouden, vermogensverlies(slippende koppeling) etc


of je het de meerprijs waard vind bepaald ieder voor zich.
maar bedenk dat de zon voor niets opgaat maar ik kan beamen dat de kosten veel minder zijn dan diagnose stellen op de handmatige manier met try and error
 al kom je daar vaak later achter
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2010, 23:57 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Rob

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2010, 00:31 »
Leuk dat jullie reageren!  :)
Niet gek dat de meningen uiteenlopen en meer of minder genuanceerd zijn; ieder kijkt natuurlijk vanuit zijn of haar (!) eigen perspectief / ervaringen. Juist daarom vind ik dit forum leuk en leerzaam (voor zo'n nieuwkomer als ik zeker  ;)

Nog extra vraagje dan; zijn er ook AT ervaringen met bedrijven die zo'n bank hebben ?
gebruik / heb jij er zelf een Ad ?
 
Alias raceneus..

Offline RP

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2010, 07:23 »
Heb mijn AT laten testen bij Madracing in Noord-Scharwoude.
Bleek iets te rijk afgesteld.

Groet
René

Offline olaf

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2010, 12:29 »
Heb mijn At op de dyno gehad bij mulders motoren , was een winst van ongeveer 10% in kopel en pk's .
Reden dat ik het gedaan heb is omdat hij een soort van zagen noem ik het maar , tijdens constante belasting , dus bv 120 rijden op de snelweg , verbruik was ook aan de lage kant vond ik voor een At .
Dit bleek ook uit de dyno run te arm over het hele gebied met een grote dip tijdens het acceleren .
Dus op de testbank , andere naalden etc er in en een k&n filter , die ik alleen gebruik voor het over de weg rijden , offroad stop ik er een orgineel filter in .
Verbruik nu bij normaal gebruik 1 op 20 , en de motor loopt als een zonnetje , en pakt ook mooier op onderuit .

Groeten Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline daandus

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2010, 14:20 »
Olaf,
Heb je wellicht een koppel en vermogenskromme welke je kunt uploaden, of harde cijfers van de huidige specs?
... was ooit lid ...

Offline olaf

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2010, 14:31 »
Ja die heb ik op papier , heb alleen geen scanner om het in mijn computer te zetten .
Moet er nog wel bij zeggen dat ik er geen orginele uitlaat onder heb zitten , dit zal ongetwijfeld enig verschil maken .
Hier de getallen orgineel max power  53.66 hp
                       met stage one kit  60.50 hp (k&n filter andere naalden)
Let wel dit is het maximale gehaald tijdens het optrekken door de versnellingen heen(is het piek vermogen) , en gemeten aan het achterwiel , over het hele gebied een 3hp boven de gafriek van het orgineel (gemiddeld) dus op sommige punten ligt het wat verder en soms wat dichter bij elkaar , ook niet vergeten dat de ene motor de andere niet is en dus minder of geen resultaat is te verwachten .
Netto aan de krukas dus  een  8% over het hele gebied .(sorry voor de tien procent van net , nu met rekenen en afronden op hele getallen)
Het koppel is ongeveer vergelijkbaar ligt net iets boven de oude lijn met wat winst in het lage toeren gebied .
Voor mij persoonlijk zegt het allemaal niet zoveel , belangrijkste voor mij is dat het zagen weg is en hij heerlijk rijdt nu , kon de rekening niet meer vinden maar dacht een 300+ euro , dus wat mij betreft als je motor goed loopt gewoon afblijven , en lekker rijden had ik ook gedaan .
Is het te merken het verschil ik vind van wel maar hij liep ook niet helemaal zoals het moest , kans dus dat je er niet echt veel uithaalt .
Dan is het dus veel geld voor weinig .

                                                             

Olaf
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2010, 15:19 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline Miquel

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2010, 20:54 »
De verhalen die ik over een Dynojetkit verschillen nogal. Zo zijn er A.T,s die zuiniger zijn geworden maar ook die van 1:17 naar 1:11 zijn gaan verbruiken. Ik weet dat djverhulst zijn A.T optimaal heeft laten afstellen aangezien zijn 98/99r ? A.T. nogal dorstig was. Er moet nog ergens een uitdraai van zijn A.T op internet stann.

Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Erik

  • Gast
Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #10 Gepost op: 07 januari 2010, 02:17 »
D.J verhulst had ook een grafiek die duidelijk aangaf dat zijn achterband slipte onder de 4000 rpm.. Geeft nogal een vertekend beeld... Het koppel en dus ook vermogen wat berekend wordt door de testbank schieten dan omhoog.

Ik heb al eerder een verhaaltje geschreven over testwerk met een bank en geloof me, 90% van de behaalde resultaten worden bepaald door de man die wéét waar die mee bezig is. De testrun zelf is daar een heel klein onderdeel van  ;)

 


Offline daandus

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #11 Gepost op: 07 januari 2010, 09:12 »
Is de AT 8% omhoog gegaan t.o.v. een standaard-AT, of t.o.v. een AT die verkeerd afgesteld stond en niet lekker liep?  Waarschijnlijk 't laatste....
Desalniettemin zou het tof zijn om het grafiekje een keer te zien; Olaf, maak een foto! ;-)
... was ooit lid ...

Offline olaf

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #12 Gepost op: 07 januari 2010, 10:14 »
Dat is helemaal correct , het was gemiddeld 8% , bij mijn AT die dus niet helemaal goed liep , had een verbruik van 1 op 23 tijdens de allroad rit op de veluwe dit jaar,.
Nu zit het rond de 1 op 20 , en loopt nu goed , en dat is waar het mij om ging .
Loopt je AT goed geeft het denk ik weinig zin , behalve een platte beurs .
En verkeerd afgesteld stond hij niet , gewoon fabriek af opstelling , en netjes afgesteld met vacuum etc daar mankeerde het niet aan .
Kreeg gewoon te weinig benzine over het hele bereik .


Olaf
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2010, 13:05 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline M@rco

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #13 Gepost op: 07 januari 2010, 18:46 »
Is even proberen ;

Offline dj.verhulst

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2010, 21:47 »



toen ik hem bracht waren de naalden versleten en de buizen uitgewoont ,, daar zitten andere in ,, en ding was ongeregeld ,, na de afstellingen met een K&N filter loopt ie als een kogel , maar een zuinigheid wonder is het niet geworden  1 op 17 is het nu...



maar ik moet binnenkort er toch weer naar kijken ,, ding houd wat in bij 80 ,,, ff checken of ie niet valse lucht aantrekt bij het luchtfilter .....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Erik

  • Gast
Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2010, 01:59 »
Kan niet echt zeggen dat ik vrolijk wordt van die piek in de lucht/brandstofverhouding rond 4000rpm..

Laat 'm nu eerst maar 's een goede run maken zonder dat je achterband slipt op de rol want aan zo'n uitdraai heb je echt niet veel.

Offline ArjenH

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #16 Gepost op: 02 februari 2010, 13:38 »
- laat ik mijn duit in het zakje doen en ik kan alleen 'kwalitatief'  oordeel geven.

Begin 2009 heb ik op m ijn standaard RD07A alleen een K&N luchtfilter gemonteerd en verder niets veranderd. Ik rijd on- en off-road (binnenland) en merkte een aanmerkelijk positief verschil in optrekken over het gehele toerenbereik. Inmiddels ben ik hier (weer) aan gewend  :'(
Aanleiding was dat ik het standaard filter moest vervangen. Investering was ca. 75 euro (via Ad, incl. onderhoudset) en ik let nu goed erop dat het filter goed in de olie zit. Ik vind het een aanrader omdat het rijgenot weer wat groter is geworden :)
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2010, 13:40 door ArjenH »
AT '96 -> '12
Adv. 990 '12 -> ...

Offline kenny013

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #17 Gepost op: 02 februari 2010, 19:05 »
@ArjenH
Heeft dat ook nog iets met je brandstofverbruik gedaan?
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Erik

  • Gast
Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #18 Gepost op: 03 februari 2010, 00:58 »
@ Arjen: Dan is je originele filter waarschijnlijk heel goed vuil geweest want ik heb nooit verschil kunnen merken tussen een (schoon) origineel filter en een K&N filter. Daarvoor is de luchttoevoer van een origineel filterhuis gewoon veel te klein.

Wat wel handig is is dat je een K&N filter voor het leven koopt, nadeeltje is dan weer dattie gewoon meer zeer fijn stof doorlaat dan een origineel papieren filter (eigen ervaring).

Offline Sounddragon

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2010, 20:25 »
Hi neus, wij hebben 2 alpen 1 met en 1 zonder dynokitje. Die van mij is voorzien met zo'n kitje, onderin pikt ie 'iets' beter op nauwelijks merkbaar hoor, niet echt een investering waard vind ik . Zo'n testrun moet je ook willen, zou dat zelf niet doen, motor wordt werkelijk voluit getrokken en wordt loeiheet, moet kunnen wordt er gezegd: ik bedankt ervoor!
Als de motor goed loopt, waarom zou je zoiets doen? In de racerij is het een ander verhaal. Ik ken trouwens wel iemand met zo'n vermogensbank. Hans van der Starre van de gebroeders van der Starre, had eerder samen met zijn broer StarTwin motors aan het kanaal in Loenen. Nu doet Kees dit geloof ik alleen, broerlief makt voor de racerij spul in orde, vandaar!
Daarintegen vind ik een K&N filter wel weer merkbaar, (zonder verdere afstelling trouwens)ik heb er 1 in de Yamaha, niet goedkoop!

Nah Sannie, gelukkig mogen meningen verschillen  ;D
 
Ik had op mijn vorige Twin denk ik zonde dat ik het wist zo'n dynokitje zitten. Dit denk ik op te maken uit het feit dat mijn huidige (RD07A) AT nogal protesteert tegen de tandwielverhouding die ik 1 op 1 heb overgezet van mijn oude RD07, vooral in het toerenbereik van 2000 - 2500 heeft hij vrij snel de neiging om te bokken, terwijl mijn ouwetje daar trok dat het een lieve lust was
Helaas heb ik mijn oude carbset aan iemand overgedaan, dus er valt niets meer te proberen of controleren.
Wat mij ook opviel (de nieuwe eigenaar eigenlijk) was dat er gaten bijgeboord waren in het luchtfilterhuis van mijn oude AT voor extra toevoer, en dat terwijl er géén K&N gemonteerd was. Als ik e.e.a. bij elkaar optel kan ik eigenlijk niet anders als concluderen dat die andere gemodificeerd was, en daarom zit ik er serieus over te denken om deze ook te laten doen, want ik vond die andere écht veel lekkerder rijden.
 
En als ze hem daarvoor moeten redlinen heb ik daar geen problemen mee; doe ik zelf bijna nooit, maar hij krijgt van mij ook regelmatig op zijn falie, en zoals eerder al gesteld: als je motor in goede staat is, kan hij dat echt wel hebben, ik durf zelfs te stellen dat het goed is voor de motor om af en toe vol vermogen te draaien en eens lekker heet te worden.
Ik knoei zelf met enige regelmaat aan allerlei blikken, en ik durf te beweren dat de helft van alle stotterende en sputterende autoklachten veroorzaakt worden door het ons door de geitenwollensokkenbrigade aangelulde 'nieuwe rijden'....ongetwijfeld haaaaardstikke goed voor het milieu, maar de pest voor een verbrandingsmotor  :-X
 
Is er niet ergens een clubdealer/twinspecialist die dit soort mods kan verzorgen ?? of kan elke toko met een rollenbank dit ??
Persoonlijk heb ik liever een échte specialist; stukkie rijden is geen straf
 
Tips of adressen anyone ??
 
 

Offline dj.verhulst

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #20 Gepost op: 30 april 2010, 21:08 »

Nah Sannie, gelukkig mogen meningen verschillen  ;D
 
Ik had op mijn vorige Twin denk ik zonde dat ik het wist zo'n dynokitje zitten. Dit denk ik op te maken uit het feit dat mijn huidige (RD07A) AT nogal protesteert tegen de tandwielverhouding die ik 1 op 1 heb overgezet van mijn oude RD07, vooral in het toerenbereik van 2000 - 2500 heeft hij vrij snel de neiging om te bokken, terwijl mijn ouwetje daar trok dat het een lieve lust was
Helaas heb ik mijn oude carbset aan iemand overgedaan, dus er valt niets meer te proberen of controleren.
Wat mij ook opviel (de nieuwe eigenaar eigenlijk) was dat er gaten bijgeboord waren in het luchtfilterhuis van mijn oude AT voor extra toevoer, en dat terwijl er géén K&N gemonteerd was. Als ik e.e.a. bij elkaar optel kan ik eigenlijk niet anders als concluderen dat die andere gemodificeerd was, en daarom zit ik er serieus over te denken om deze ook te laten doen, want ik vond die andere écht veel lekkerder rijden.
 
En als ze hem daarvoor moeten redlinen heb ik daar geen problemen mee; doe ik zelf bijna nooit, maar hij krijgt van mij ook regelmatig op zijn falie, en zoals eerder al gesteld: als je motor in goede staat is, kan hij dat echt wel hebben, ik durf zelfs te stellen dat het goed is voor de motor om af en toe vol vermogen te draaien en eens lekker heet te worden.
Ik knoei zelf met enige regelmaat aan allerlei blikken, en ik durf te beweren dat de helft van alle stotterende en sputterende autoklachten veroorzaakt worden door het ons door de geitenwollensokkenbrigade aangelulde 'nieuwe rijden'....ongetwijfeld haaaaardstikke goed voor het milieu, maar de pest voor een verbrandingsmotor  :-X
 
Is er niet ergens een clubdealer/twinspecialist die dit soort mods kan verzorgen ?? of kan elke toko met een rollenbank dit ??
Persoonlijk heb ik liever een échte specialist; stukkie rijden is geen straf
 
Tips of adressen anyone ??
 
 


ik ben bij S.F racing in Borne geweest ,, daar hebben ze m'n AT perfect afgesteld, ding loopt als een kogel ....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Romke

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #21 Gepost op: 30 april 2010, 23:45 »
http://www.vdbworks.nl/

Is een goeie kennis van me, helemaal gek van tunen en bedenkt oplossingen waar je bij staat.
Moet je idd een eindje rijden maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt..
Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Offline Sounddragon

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #22 Gepost op: 01 mei 2010, 00:44 »
http://www.vdbworks.nl/

Is een goeie kennis van me, helemaal gek van tunen en bedenkt oplossingen waar je bij staat.
Moet je idd een eindje rijden maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt..

Hmm, da's aardig op de route richting ALV  ;D
 
Aardig heftig spul zo te zien wat hij doet; turbo's zijn ook leuk, maar gaan niet lang mee in het zand  :))
Ik zal van de week eens een beetje rondbellen, ik vond nog een ander linkje ook wat interessant zou kunnen zijn.. aan dat lange ritje zit ik sowieso als het zo bekijk; die link van DJ is ook niet echt in de buurt..
Hoe werkt dat trouwens ?? is dat een one day job, of moet je de motor achterlaten ??
 

Offline Miquel

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #23 Gepost op: 01 mei 2010, 09:34 »
Met een open demper en een k&n filter heb ik een vermogensdip bij 5000rpm, met origineel filter niet.
Bij een CBR 600 had ik minder trekkracht met een open (sport) demper. Misschien dat de AT hier ook gevoelig voor is met bepaalde dempers.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Sounddragon

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #24 Gepost op: 01 mei 2010, 11:05 »
Ik heb exact dezelfde setup als op mijn oude Twin, dus ik durf de vergelijking wel aan  ;)
 
Misschien zou een testbank/afstelronde voor de jouwe ook geen kwaad kunnen.

Offline Miquel

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #25 Gepost op: 01 mei 2010, 11:17 »
Ik heb exact dezelfde setup als op mijn oude Twin, dus ik durf de vergelijking wel aan  ;)
 
Misschien zou een testbank/afstelronde voor de jouwe ook geen kwaad kunnen.

K&N Filter zit er nu niet meer in, de AT loopt nu goed en houd niet in (geen merkbare dip). Carburateus zijn goed gesynchroniseerd en CO is goed afgesteld.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Romke

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #26 Gepost op: 01 mei 2010, 12:33 »
Citaat
Hoe werkt dat trouwens ?? is dat een one day job, of moet je de motor achterlaten ??
 
Doe even een belletje en je weet het.. ;)
Ik heb geen idee over de kosten, rij zelf met een K&N filter en ixil open uitlaat en heb geen problemen.
Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Offline dj.verhulst

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #27 Gepost op: 01 mei 2010, 14:18 »
http://www.sfracing.nl/sfracing/


meestal is het neer zetten en ze bellen wel wanneer klaar,,,  met een injectie  voor een andere mapping gaat sneller , maar als er sproeiers gewisseld moeten worden dan kan je er niet op wachten
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Sounddragon

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #28 Gepost op: 01 mei 2010, 14:24 »
http://www.sfracing.nl/sfracing/


meestal is het neer zetten en ze bellen wel wanneer klaar,,,  met een injectie  voor een andere mapping gaat sneller , maar als er sproeiers gewisseld moeten worden dan kan je er niet op wachten

Ik had de site uiteraard al opgezocht en doorgekeken  ;)
 
Als dat zo is, ga ik toch op zoek naar iets wat meer in de buurt zit hier, want om nou 2 keer half .nl door te crossen met 2 voertuigen gaat me ook wat ver  :-\
Het lijkt me juist geweldig leerzaam en interessant om erbij te zijn en evt mee te sleutelen, dan steek je ook nog wat op van je geld  ;)
Ik heb er een ongelofelijke schurft aan om mijn voertuig(en) ergens achter te laten zonder dat ik zicht heb op wat ermee wordt uitgespookt.
 
Ik ga wel eens een beetje rondbellen van de week zometeen om me eens lekker te laten informeren  8)
 
[edit]
 
Waarom van de week denk ik dan ??  ;D
 
VDB Racing gebeld, kon me al wat interessante dingen vertellen, heeft volgens mij wel aardig kennis, en klinkt als een heel geschikte kerel. Volgens hem kan het gewoon in één dag, en dan houdt 'ie tijd over  :)
Is géén fan van Dynojet kits, omdat de buisjes van/en de gasnaalden schijnen te slijten als een dolle en dat levert binnen afzienbare tijd gelazer en ontevreden klanten op. (eerlijk oordeel, kwaliteit wordt gewaardeerd) Hij werkt gewoon met Japspul, dus origineel, en dan worden de sproeiers en gasnaalden gewoon vervangen voor Honda versies, voor een blijvend resultaat.
 
Bij SF Racing wordt écht gewerkt  :)) ; volgens mij had ik een mafkees die de telefoon oppakte terwijl hij óp een motor op de testbank zat erg welwillend dus, maar niet te verstaan. Ik word straks teruggebeld.
Ok.. SF vertelt bijna hetzelfde verhaal als VDB vwb de kwaliteit van Dynojet kits, en had zelfs technisch nog aanmerkingen.. Dynojet gaat het niet worden dus
Prijsschatting 250 - 300 € inclusief alles, erop wachten en meeknoeien kan ook als je niet in de weg loopt.
 
Op MF kwam ik diverse keren hosannah verhalen tegen over ene Mr. Ritzen in Weert, die dus ook maar vereerd met een belletje..
Meneer Ritzen praat alsof hij zelf ook is opgevoerd  :D ; nadeel hiervan is dat het in het Limbabwaans is, en dus wat lastig te volgen.
Wat ik eruit opmaakte is dat ik dan eerst een keertje naar Weert moet voor een banksessie, dan wordt op basis daarvan een strijdplan gemaakt en worden er spullen besteld, en dan moet daarna de motorfiets daar worden neergezet, erop wachten kan niet, en dan wordt er idd gebeld als hij klaar is... dus da's 3 keer op en neer Limbabwe, waarvan 2 keer met een auto erbij.. dat wordt me te gek, dan kost het me meer brandstof als dat ik aan mr. Ritzen betaal, plús 3 keer een halve dag; dat gaat hem niet worden
 
En dan vond ik nog per ongeluk een meneer die zich 'Dynojet Rotterdam' noemt.. how conveniënt; da's zo goed als om de hoek dus  8)
Met in mijn achterhoofd het kwaliteitsverhaal wat ik zonet al 2 keer heb aangehoord, toch maar even gebeld voor de fun; prijzen ontlopen elkaar op zich niet zo veel, zit ik ook rond de 275 €, kan op afspraak ook klaar terwijl ik wacht.
Deze meneer werkt uiteraard ook met een testbank, en het is ook mogelijk om hem daar gewoon eens een run op te laten maken, zodat we weten wat de motor wel- en/of niet doet. Dit kost 45€, en als ik hem daar laat 'doen' vervallen de kosten voor de testrun.. ik denk dat hij daar dus binnenkort even een zweetdruppeltje op gaat achterlaten, al is het maar voor de weet, en om later te kunnen vergelijken met een eventuele andere bank.. interessant  ;D
 
Het wordt dus één van de 2 bovenste optie's vooralsnog.. nu nog even sparen, óf mijn kofferset verpatsen  :angel:
 
Heel verhaal weer, maar ter lering ende vermaak van iedereen lijkt me
 
 
 
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2010, 15:48 door Sounddragon »

Offline V-Twin

Re: dynojetsets, K&N filters, testbanken en AT's
« Reactie #29 Gepost op: 01 mei 2010, 15:46 »
Jeff ga met dat apparaat naar Strijen van die man lees en hoor ik alleen maar positieve berichten.