Auteur Topic: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4  (gelezen 25919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Menno

Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Gepost op: 30 augustus 2009, 16:36 »
Bron: www.motorfreaks.nl

De vakantie is nog maar koud voorbij, of de geruchtenmolen omtrend nieuwe of ophanden zijnde modellen draait weer op volle toeren. Laatste gerucht omtrend Honda's V4 escapades betreft de ontwikkeling van een Varadero V4.

Onze collega's van het Britse Visordown kregen dit te horen van bronnen bij het Duitse BMW, die gerucht hadden gekregen van Honda's ophanden zijnde project, die moet worden gezien als tegenhanger van die succesvolle Duitse GS.

Tijdens de presentatie van de V4 afgelopen jaar op de Intermot had Honda al aangegeven met de V4 een nieuwe weg in te zullen slaan, en dat de komende jaren meerder modellen zouden worden gelanceerd op basis van het nieuwe motorblok.

Het is dan ook geheel niet ondenkbaar dat Honda inderdaad de Varadero, die zijn laatste update alweer enkele jaren geleden heeft gehad, gaat voorzien van de 1200 V4. Een meer ontspannen rechtop zithouding, een fors en comfortabel (duo)zadel, een laag zwaartepunt en cardanaandrijving zijn sleutelwoorden van het nieuwe project.

Grootste uitdaging, aldus Visordown, is de afmeting van de benzinetank, die volgens Honda (net als het huidige model) groot genoeg moet zijn om lange afstanden te kunnen overbruggen. De motor zou tegen het eind van 2011 aan het grote publiek worden gepresenteerd.



Offline Xsaradero

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2009, 17:20 »
Ziet er mooi uit maar dan het liefst lichter dan de huidige Varadero. Mag toch wel 40 kilo af!

Offline Menno

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2009, 17:32 »

En spaakwielen er onder!

Offline Bono

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2009, 21:10 »
En dan nog. Eén enkel plaatje zegt niet veel, maar ik vind het ding geen potje. (Mijn eerste impulsieve reactie). Bovendien: eerst zien, dan geloven met Honda.

En als ik dan zou "moeten" kiezen tussen de V4 en de "succesvolle GS", dan zou ik gaan voor de GS.

Met mijn twin, heb ik het voorlopig naar mijn zin...

-- Han --

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2009, 07:50 »
Leuke vingeroefening, die schets.

Net als in 1997, toen de geruchtenmachine op volle toeren draaide over een ophanden zijnde 1.000 CC Africa twin... de plaatjes kan iedereen zich vast nog wel herinneren.

Dat er iets gaat komen, hebben jullie allemaal in de laatste Transalper kunnen lezen. Waarschijnlijk met cardan, en een 1200cc V-4. De machine zou intern als VFR 1200X worden aangeduid, maar volgens 'insiders' bij Honda EU heeft Japan nog géén formeel 'groen licht' gegeven voor het ontwerp.

Dit komt met name dankzij de 'crisis' (daar is' ie weer...) en het feit dat de twee motoren die officieel al zijn 'bevestigd' - de VFR1200S en de beoogde Pan opvolger VFR1200T - op eenzelfde frame en architectuur zijn ontworpen.

De 'allroad' versie VFR1200X zou een heel andere opbouw vragen, waaronder een veel robuuster frame. Hierdoor twijfelen de Honda bazen nog of ze wel-; of geen groen licht gaan geven.

Afwachten dus. Vast staat overigens wél (door Honda toegegeven tijdens het 10de VIM in Hongarije vorig jaar) dat men 'werkt' aan een beoogde GS concurrent. Hoe-; en wat is nog niet bekend, maar vast staat dat de Varadero zoals we deze nu kennen, in 2010 'eindig' is en dat deze geen opvolger gaat krijgen...

Mocht dat toch richting de GS1200 gaan... Ben ik bang dat het prijskaartje ook mee gaat. Maar zelfs dan nog is de keuze niet moeilijk als je ziet hoe enorm veel problemen BMW heeft en hoe probleemloos de nieuwe Alp 700 en de Varadero functioneren. Ik zou zonder meer voor de Honda gaan!

Nieuwe naam heb ik al... 'Grand Transalp'...  ;D
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2009, 07:51 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Menno

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2009, 14:38 »

De spreekwoordelijke betrouwbaarheid waar je bij Honda altijd op kon vertrouwen is ook niet meer wat het geweest is. Stonden dit weekend stil met een Honda CBF1000 van 2,5 jaar oud. Wel leuk om even met de monteur van de ADAC te babbelen.

Hij had het erg druk met elektrische problemen bij GS-en, veroorzaakt door het hoge stroomverbruik van de ABS en electronische vering. Aan de hand van dit probleem wist de monteur van de ADAC precies welke route er was gereden met de GS. Hij was in elk geval erg blij met zijn eigen Varadero.

Offline Hotel 317

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2009, 17:44 »
echt....

V4 en cardan is goed, 1200CC is slecht. waar zijn de nieuwe 600 of 800 modellen? of die CB 300 die er misschien aan kwam? waarom is de enige manier van evolutie meer cc's? de Transalp gaat steeds 50cc omhoog, de Varadero krijgt een 1.2 V4 blok welk je eerder zou verwachten in een Civic of wat duurdere Jazz.

Breng dezelfde mooie uitschakelbare cillindertechniek eens over op een 700CC motorblok (zoals bijv. Triumph een 675 en 1050 cc blok heeft) om in de CBF / Deuville / Transalp te gebruiken! Of doe iets radicaals: V3 waarbij één van de cillinders als compressor functioneert!

Offline Pim

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2009, 13:16 »
Gaaf apparaat zeg! Ben heel benieuwd naar de eerste foto's...
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2009, 16:19 »


Als ze een 1200 cc maken waarom geen 800 cc met ketting en spaak wielen om het gat wat de At achterliet te kunnen vullen dat doet de XL 700 echt niet ....

Als je ziet hoe goed een F800GS rijd ,, en hoe matig een XL700 ,,, de injectie is prima maar  met de concurrentie heeft ie het moeilijk......

En de nieuwe varadero moet een stuk lichter worden.....


 
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #9 Gepost op: 03 september 2009, 00:11 »
Beter nog: Als de Varadero een 1.2 V4 wordt, dan kunnen ze mooi de Africa Twin als een 850cc met injectie reïncarneren! Aangezien de Transalp toch al geen offroad motor meer is.

Marketingtechnisch zou het de logische stap wezen !
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #10 Gepost op: 03 september 2009, 08:21 »
Deze week in het Franse Motojournal:

Let met name ff op het kleine plaatje op de cover. Het komt er steeds beter uit te zien... De Fransen hebben zelfs al een naam: XLV1200...

Heb een verzoekje ingedient voor een scan van de inhoud van dit blad.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2009, 18:51 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #11 Gepost op: 03 september 2009, 08:37 »
Het Turkse Motospor spreekt inmiddels van de XLV 1200 Africa Four...  :angel:
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #12 Gepost op: 03 september 2009, 08:42 »
Beter nog: Als de Varadero een 1.2 V4 wordt, dan kunnen ze mooi de Africa Twin als een 850cc met injectie reïncarneren! Aangezien de Transalp toch al geen offroad motor meer is.

Marketingtechnisch zou het de logische stap wezen !

Als V3 wellicht...? Zou een mooie uitdaging zijn...

De Honda XLV1200 Grand Alp
De Honda XLV850 Africa Twin... Hmmm...  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #13 Gepost op: 03 september 2009, 10:36 »
Als V3 wellicht...? Zou een mooie uitdaging zijn...

De Honda XLV1200 Grand Alp
De Honda XLV850 Africa Twin... Hmmm...  ;)


een twin was altijd de overtreffende trap van de transalp wat goed was nog iets beter......
behalve de nieuwe xl700 dan
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Hotel 317

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #14 Gepost op: 03 september 2009, 10:37 »
Als V3 wellicht...? Zou een mooie uitdaging zijn...

De Honda XLV1200 Grand Alp
De Honda XLV850 Africa Twin... Hmmm...  ;)

Africa triplet?  ::) Trouwens stond L niet voor leisure en R voor race? XRV850 dan nog altijd hé!

Ik denk dat een goed stel aanpassingen aan een Transalp al genoeg zou zijn: 21" voor 18"achter, stenenvanger, goedkopere kuip, brandstofblaas achterin (goedkoper dan een complete tank) en als opties dingen als een upsidedown voorvork, remschijfbeschermers, vorkgaitors, en whatnot.

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #15 Gepost op: 03 september 2009, 10:44 »
Africa triplet?  ::) Trouwens stond L niet voor leisure en R voor race? XRV850 dan nog altijd hé!

Ik denk dat een goed stel aanpassingen aan een Transalp al genoeg zou zijn: 21" voor 18"achter, stenenvanger, goedkopere kuip, brandstofblaas achterin (goedkoper dan een complete tank) en als opties dingen als een upsidedown voorvork, remschijfbeschermers, vorkgaitors, en whatnot.

Doen ze nooit ,, ze willen zoveel mogelijk de zelfde motorfietsen ,, als je met opties gaat werken moet je complexere logistiek en montage faciliteiten maken

Laten ze eigen een blok maken 800/850  en dan zo als de F800GS  ,,, met 21 voor en 18 achter dat zou super zijn...
dan zouden ze zich weer serieus op de kaart zetten en tegen gas aan KTM die door hele goede modellen maar ook omdat er geen concurrentie dan BMW heeft ,, al die soft all roaders met terug getunde straat/race blokken met te veel kwetsbaar plastic en kleine wieltjes 19 voor en 17 achter die zijn leuk als poserfiets maar naast de weg is een oude AT gewoon beter ....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #16 Gepost op: 03 september 2009, 11:28 »
Africa triplet?  ::) Trouwens stond L niet voor leisure en R voor race? XRV850 dan nog altijd hé!

Ik denk dat een goed stel aanpassingen aan een Transalp al genoeg zou zijn: 21" voor 18"achter, stenenvanger, goedkopere kuip, brandstofblaas achterin (goedkoper dan een complete tank) en als opties dingen als een upsidedown voorvork, remschijfbeschermers, vorkgaitors, en whatnot.

Nee, ik zou echt een voorkeur hebben voor de L. Mijn gedachten daarachter? Nu, alle honda allroads met Vblok zijn aangeduidt met XLV. De XLV750R, de XL600/650/700V, de XL1000V en zelfs de XL125V. Alleen de @Twin was met XRV een beetje een rare eend in de bijt, op het gebied van typologie bedoel ik dan. Vooral als je nagaat dat de enige echte 'oer' Africa Twin, de RD01, óók XLV was (XLV750R dus).

Eigenlijk dus ook best vreemd (kan prima in de reden van de R komen overigens) dat de Africa Twin XRV650 tijdens haar introductie niet XLV650R werd genoemd... Maar XRV was immers ook een verwijzing naar Honda's toenmalige woestijnracer...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #17 Gepost op: 07 september 2009, 10:58 »
Het wordt steeds gekker. De Fransozen kunnen schijnbaar errug goed met Photoshop overweg...
Spaakwielen mogen overigens blijven, wat mij betreft... En zo slecht als de afbeelding uit Motojournal is ie ook al weer niet.

Wel een mooi stukkie knippen-en-plakken...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #18 Gepost op: 07 september 2009, 12:04 »
Het wordt steeds gekker. De Fransozen kunnen schijnbaar errug goed met Photoshop overweg...
Spaakwielen mogen overigens blijven, wat mij betreft... En zo slecht als de afbeelding uit Motojournal is ie ook al weer niet.

Wel een mooi stukkie knippen-en-plakken...  ;D



Ik mag hopen dat dit niet zo de weg opgaat ,,, BMW wielen en GS snavel ,, ziet er zo lomp uit
gelukkig is dit een fotosoep ..........
en dan een zware watergekoelde V4 van 1200 ,,,, als of de huidige V2 niet zwaar genoeg is.....
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Menno

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #19 Gepost op: 07 september 2009, 15:58 »

Lijkt me het resultaat van een hoop drank, druks en creatief paargedrag van een Dero, GS en een KTM.

Genetisch zou het dan helemaal goed, maar ook helemaal fout kunnen gaan.  ;D ;D

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #20 Gepost op: 07 september 2009, 18:07 »
Lijkt me het resultaat van een hoop drank, druks en creatief paargedrag van een Dero, GS en een KTM.

Genetisch zou het dan helemaal goed, maar ook helemaal fout kunnen gaan.  ;D ;D

je bedoelt  de materialen en vormgeving van honda, met de ergonomie van KTM  en bokkige en hard core gedrag van de KTM ,, met de prijs van BMW en diens defecten en terugroepacties ,, en het verbruik van de KTM ,
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Hotel 317

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #21 Gepost op: 11 september 2009, 15:06 »
van het motor-forum

klik op mij!



drie manieren van schakelen op de VFR1200 (en wss. dus ook Dero1200: conventioneel hand/voetdansje , "tiptronic" achtig zonder koppeling, of volautomatisch.

Zit natuurlijk wel een voordeel in voor offroadmodellen: mocht je eens op je plaat gaan maakt een afgebroken koppelingshevel of schakelhevel niet zo gigantisch meer uit... bijkomend nadeel: de halve motor moet waarschijnlijk uit elkaar wanneer je het stuur er af heb gehaald. tenzij ze koppelen en gasgeven "by wire" laten doen. Ben wel benieuwd hoe zwaar dat blok plus cardan zal worden...

een youtube filmpje kun je trouwens hier zien.

Offline Frenkie H

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #22 Gepost op: 11 september 2009, 18:43 »
Citaat
Het wordt steeds gekker. De Fransozen kunnen schijnbaar errug goed met Photoshop overweg...
Spaakwielen mogen overigens blijven, wat mij betreft... En zo slecht als de afbeelding uit Motojournal is ie ook al weer niet.

Wel een mooi stukkie knippen-en-plakken...  ;D


net zo lelijk als die moto guzzi stelio of zoiets bah bah.

frank

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #23 Gepost op: 01 oktober 2009, 18:54 »
Nieuw nieuws:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/September/sep3009-new-vfr-160bhp-and-more-secrets/

Volgens de 'bron' van MCN zijn naast de VFR zowel de nieuwe ST als de nieuwe XLV klaar voor introductie, maar ontbreekt het de beslissingsbevoegde(n) bij Honda aan 'ballen' om de motoren nu reeds op de markt te zetten.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #24 Gepost op: 02 oktober 2009, 08:30 »
Nieuw nieuws:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/September/sep3009-new-vfr-160bhp-and-more-secrets/

Volgens de 'bron' van MCN zijn naast de VFR zowel de nieuwe ST als de nieuwe XLV klaar voor introductie, maar ontbreekt het de beslissingsbevoegde(n) bij Honda aan 'ballen' om de motoren nu reeds op de markt te zetten.




Dit lijkt me een ST,,,,    als ik het zo zie zal de nieuwe varadero geen serieuze all road zijn maar een toermotor met een all road sausje....   niet dat je met de huidige eens lekker een braak liggend mais land gaat oversteken....

misschien dat de 2e hands prijs gaat zaken van de huidige,, dat gebeurde met de nieuw transalp ook ,, al trekt dat nu weer bij omdat de nieuwe transalp toch niet brengt wat men ervan verwachten
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline mrpink

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #25 Gepost op: 02 oktober 2009, 14:08 »
Jammer dat honda juist de kant op gaat van als maar groter, sterker en daardoor zwaarder. Ik vind mijn alp al aan de zware kant voor reizen en af en toe wat zand enzo. Ik denk dat je al die pk's niet nodig hebt om plezier te hebben. Ze zouden een motor moeten maken zoals de nieuwe tenere. Back to basics.

Kijk hoeveel plezier ik hier uitstraal met mijn simpele alp  :))

« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2009, 14:10 door mrpink »

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #26 Gepost op: 02 oktober 2009, 20:02 »
Jammer dat honda juist de kant op gaat van als maar groter, sterker en daardoor zwaarder. Ik vind mijn alp al aan de zware kant voor reizen en af en toe wat zand enzo. Ik denk dat je al die pk's niet nodig hebt om plezier te hebben. Ze zouden een motor moeten maken zoals de nieuwe tenere. Back to basics.

Kijk hoeveel plezier ik hier uitstraal met mijn simpele alp  :))



ik vind dat je een punt heb ,, heb erop gereden , wat een ontzettend goed injectie zit erop.....
Eigenlijk zou Honda zoiets moeten maken , een 650 cc 1 cilinder een opvolger van een dominator met een 55 pk a 60 pk
heb wel eens zitten denken aan zo'n tenere ,, je kan alleen niet mee komen met de iets grotere 4 cilinders ,, in de stad wel
met een alp op twin heb je net wat meer en een langere powerband door de V twin....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #27 Gepost op: 02 oktober 2009, 20:30 »
Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.

Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.

Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...

En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...

Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.

Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #28 Gepost op: 02 oktober 2009, 20:48 »
Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.

Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.

Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...

En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...

Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.

Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel...  ::)




je heb gelijk als je zegt dat je pas wat kan zeggen als je er daadwerkelijk mee gereden heb.

maar de scepsis voor de huidige varadero als je van een twin kwam snap ik wel, maar je kan onmogelijk met een dero doen wat met een AT wel mogelijk is een zandafgraving oversteken ,, nu we gewend zijn aan all roads kan je wel een balans op maken ,, ze moeten voor leuk off road werk echt niet zwaarder zijn dan een 200 kg ,, hoe dichter bij de 150 kg hoe leuker het word,, rijd je alleen op de weg dan is 250 kg geen probleem , en dan is de nieuwe dero met een V4 en cardan best bruikbaar,,,,

de meeste all road zien nooit zand ,, de meeste GS ook niet ,, omdat je rondjes met een AT rijd in middelzwaar terrein om een boxer GS.
met een F800GS word dat anders ......

de oer tiger heb ik niet gereden maar de nieuwe 1050 tiger is een sportieve toer met all road saus ,, ik heb er een morgen op gereden , rijd prima en het gemiddelde dero en GS publiek zal er best lekker op rijden,, voor de verstookte all roader wat ,minder omdat je niet de zelfde soort stuur technieken kan gebruiken ,, onder je weg drukken en drukken met je knieeën ,, wel staat ie niet zo op de voorkant als gewone motoren ...

Honda verwaarloost de klassieke off/all roaders wel ,, het interesseert ze gewoon niet


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline HaRRuK

Re: Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
« Reactie #29 Gepost op: 03 oktober 2009, 08:44 »
1-, 3- en 4-cylinders. Kan dat met de statuten?
Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00