Heren, dank voor de info en hulp!
Ben thuis gekomen. De garage waar die naar toe is gesleept in Vernon, geloofde het probleem van de cdi niet. Er zat namelijk ook een gat in het membraam van de carb (misschien door het vaak op 1 cilinder rijden?) en heeft die vervangen. Ik bleef bij mijn verhaal dat het de cdi moest zijn door het synchroom uitvallen van de toerenteller. Het vreemde is alleen dat als de motor een tijd (paar uur) heeft stil gestaan, hij het gewoon doet. De cdi gaat lopen stotteren als je hem na het uitzetten, weer na een half probeert te starten.
Dus tijdens de proefrit van de monteur was er ook geen probleem. Maar toen ik hem mee nam, begon die natuurlijk meteen. Dus snel teruggereden naar de garage en het laten zien (van de toerenteller). Nu geloofden zij het ook, c'est cdi!!
Met behulp van Berry de cdi met wat priegelen aan gekregen en vast gezet met een tiewrap. In 1 ruk naar huis gereden (pfff 7 uur op dat zadel.....). Orginele Honda prijs voor 1 cdi was daar btw 220 euro!
Maar nu in Nederland wil ik dus de cdi laten repareren (solderen) en meteen een ander rubber als dat nodig is. Ik kan alleen niet solderen. Wil ook nieuwe banden en misschien een kleine check van alles. Ad Mies, kan ik toevallig bij jou terecht?