Ik heb hem. 1e inschrijving 19/03/1997
-Een testrit van +/_ 30KM gedaan en stilgevallen op de autostrade (benzine was op
) Op reserve gezet en terug verder.
Staat er trouwens geen benzinemeter op of kan dat geplaatst worden.
-Motor stond koud en hij startte ven de eerste keer (met choke)
-Stadsverkeer gereden en remmen uitgetest. Hij blijft perfect recht.
-Een privaat terrein opgereden en wat snelheid gemaakt .Handen los en hij blijft keurig recht.
-Autostrade op en hij trok perfect op. geen rare geluiden, geen vibraties zelfs niet bij sterke wind 140KM/H op zijn sokken.
-Dikke Schroevendraaier tegen motordeksel gehouden en andere kant tegen het oor. Geen tikkende kleppen gehoord.
-De kabels nagekeken. Alles lijkt ok.
-Batterij is nieuw (8 maanden)
-Ik denk dat met de km teller geknoeit is (te laat gezien) Al de kabels hangen met zwarte bandjes vast. De KM kabel met een wit spanbandje. Mogelijk vervangen na stuk ik weet het niet zeker.
-Achterband is nieuw. Voorband moet ik binnen het jaar vervangen.
-Een beetje olie afgetapt. Geen vlokken, vezels, metaalschilfers.
-Remblokjes staan op +/- 80%.
-Er ontbreken wel wat schroefjes aan de kast.
-Slot benzinnestop is verschillend van de contactschakelaar.
-Helmslotje gaat jammer genoeg niet open (Kan dat vervangen worden?)
-Ketting is licht geroest. Ik heb ze nu gesmeerd en ziet er terug ok uit.
-Voorvork staat mooi recht. al de spaken zijn heel en gespannen (wel vuil)
-Uitlaat vertoont wel veel roest (oppervlakkig)
-Rechter flank vooraan is gebarsten
-Ik rijd al 27 jaar met een 250CC maar dit was een ervaring.
-Voordelen : enorm vlot in het verkeer, enorm stabiel, Een heel ander gevoel dan mijn 250 die op 120km/h buiten adem is.
-Nadeel... ik kan amper met mijn voetjes aan de grond
. stabiel houden is echter geen probleem maar met mijn 250 kon ik mijn voeten vlak op de grond plaatsen.
* Enkele vragen voor de kenners onder jullie.
-De uitlaat is wel flink geroest. Valt dat op te kuisen en te spuiten of is dat verloren werk.
-Ik zag een ventilator voor geforceerde koeling van de radiator. wanneer gaat die beginnen werken?
-Weet iemand waar je spuitlak van de juiste kleur kan krijgen. Ik ben vrij goed met polyester en krijg die kap wel terug in perfecte staat als ik geen nieuwe kan vinden.
-Waar kan ik sleutels laten bijmaken.
-Ik zag dat er onderaan de mogelijkheid is om een dubbele staander te plaatsen. Is het normaal dat die er niet opzit ?
Weet er iemand waar je het instruktieboekje (al dan niet digitaal) kan verkrijgen.
Dat is het voorlopig. verdere vragen volgen later als dat mag .....